ΚΑΝΕ ΣΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΣΟΥ

μανες

μανες

Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

Η κοινή σφήκα, Vespula vulgaris,


Χθες μου τηλεφώνησε ένας φίλος και ζήτησε την βοήθειά μου , για να αποκρίνω όπως είπε ένα μελίσσι που είχε εγκατασταθεί στον κήπο του . Πήρα τα απαραίτητα εργαλεία και με μεγάλη χαρά μετέβηκα στο πεδίο των επιχειρήσεων . Η απογοήτευση ήταν μεγάλη όταν διαπίστωσα ότι δεν επρόκειτο για μελίσσι αλλά για μια πολυπληθής αποικία σφιγγών. Βέβαια αφού είχα αναλάβει το έργο της απομάκρυνσης ( του μελισσιού ) πήγα κοντά και είδα μια τρύπα στο έδαφος από όπου υπήρχε τρομερή κίνηση από σφίγγες . Η τρύπα ήταν περίπου 5 – 6 cm και με αρκετό βάθος . Έριξα μέσα λίγο μπαιγκόν και στην συνέχεια με μια τσάπα έσκαψα περίπου 40 cm βάθος όπου προς μεγάλη έκπληξη μου οι σφίγγες είχαν σκάψει μια κοιλότητα που χώραγε μέσα ακόμη και ένας λαγός. Η φωλιά πραγματικά ήταν ένα έργο τέχνης το οποίο δυστυχός είχα χαλάσει όταν έσκαβα.

Η είσοδος




η εκσκαφή
η αποκάλυψη

το εσωτερικό της φωλιάς

Vespula vulgaris είναι ένα είδος σφήκας που ζει σε ένα μεγάλο μέρος του Βορείου Ημισφαιρίου. Είναι κοινωνικό έντομο , το οποίο χτίζει τη φωλιά του με χαρτι χρώματος γκρι, που το παραγει μαζώντας μικρα τεμάχια ξύλου . Τον χειμώνα η βασίλισσα πέφτει σε νάρκη .
Η σφήκες παράγουν μια χημική ουσία η οποία απωθεί τα μυρμήγκια

2 σχόλια:

ELENI είπε...

ΑΧ ...ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΣΙΜΠΗΣΕ ......ΚΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ!

Alkiviadis είπε...

Έχω ''κάψει'' δεκάδες σφηκοφωλιές με τους κατοίκους τους, πρώτη φορά βλέπω σφηκοφωλιά στο χώμα.

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΜΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Η λίστα ιστολογίων μου

ΜΕ ΤΙΜΗΣΑΝ